torstai 20. huhtikuuta 2017

Neste

Nesteen käsittelyyn tarvitaan käytännössä ainakin kolme osaa

  1. Kehikko, joka sisältää kaikki tilanteeseen liittyvät osat
  2. Itse neste
  3. Kuppi tai muu esine, joka kohtaa nesteen.
Valitse vielä ylhäältä renderöintityypiksi Cycles render

Kehikon luominen

Luo kuutio (tai käytä aloitustiedoston kuutiota.) Skaalaa sitä riittävästi (esim. viidellä.) Valitse sitten alhaalta näkymätyypiksi Wireframe

Kehikon fysiikka-asetukset (äärimmäisenä oikealla): Fluid - Type: Domain

Nesteen luominen

Luo haluamasi muoto (esim. pallo) ja säädä sen fysiikka-asetuksista: Fluid - Type: Fluid

Astian luominen

Astian muotoilua ei käsitellä enää tässä. Kun olet luonut haluamasi astian, säädä sen fysiikka-asetuksista Fluid - Type: Obstacle

Ennen renderöintiä valitse kehikko ja sen fysiikka-asetuksista Bake. (Joudut tekemään tämän myöhemmin uudestaan, mikäli muutat asetelmaa jälkikäteen.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti